Thursday, March 25, 2010

sape suke sgn doc. angkat tgn! ;oD

owh entri ini sgt pelik kan
hahaha....(ketawe depan lappy sendiri)

yuh bagi saya seorg lelaki yg berkerja sebagai doc. adalah seorang yg interesting di depan mata saya...(sambil senyum lebar2)...

my sis n cuz cakap,

sis: tapi dia tak hensem pun...
cuz: engineer dekat rumah kite lagik hensem dari doc tue tau...

owh dear, both of you mungkin memandang ke sudut kehenseman seseorg...
tapi tidak bagi saya...

knp saya ske doc.? jeng jeng....(alasan yg mungkin korang rase tah hape2 ;p)

1. sejak dari kecik saya selalu kuar masuk hospital, dan dari situ saya selalu memerhatikan profession sbg seorg doc. interesting...kerana doc, saya sihat kembali (slalu dapat gule bile jumpe doc hehe)
2. saya kagum dgn doc2 yg berusehe untuk membantu pesakit (well doc yg hampages bole tolak tepi, manusia bukan semua sempurna,yea idak kan)
3. saya rase doc ni sexy...hahaha nie ada lar dari sudut mana yg tak dpt nk dinyatakan...
4. cita2 dari kecil memang nk jadi doc, but half way, alkisah nyer, satu hari masuk wad emergency, nk pi toilet, the only toilet kt hkl ER dlm wad yg penuh dgn org2 yg accident tulang sampai terkuar...sejak dari itu saya phobia utk jadi seorg doc. (teruk gak kan, coz masih kecil lagipun, tgk darah sana sini, seb bek tak kene hemophobia5. kebetulan arwah mak tok saya pun berharap saya dpt seorg suami yg baik dan bekerja sbg doc.
6. uncle saya, uncle kpd uncle saya n his cuzs n relatives juga seorang doc. (kire dah faham akan tugas2 n daily routine seorg doc. ;oD
7. dan yg terakhir (karang panjang sgt plak entri nie...bosan org nk bace, mcm ada org bace lar plak haha)...jeng jeng jeng...saya tersuke dgn seorg doc,Yuh, doc yg my sis n cuzs kate tak hensem tue!even dia maybe tak tau...tapi di harap satu hari nnt dia tahu...okies...

knp doc itu?
1. biar lar hanya saya sorang saja yg tahu knp...hahahaha...jgn marah yea kawan2!

Yuh, kenapa saya letak kisah ini di bawah omoishiroi?
sebab saya bersungguh2 nk nyatakan pada mereka yg rase doc yg bukan category hensem itu tak patut!...beauty lies in the eyes of the beholder...okey...life as a doc sangat interesting yea!

saya seorang engineer/student/academician-to-be, even saya bukan di bawah bidang medical nie, saya tetap gemar membace medical books sometimes sbg ilmu pengetahuan...


okey...till then...

have a most charming day with the one you loved soooo much!

No comments:

Post a Comment